poniedziałek, 22 lipca 2013

Trening wytrzymałości, czyli co zrobić by zwiększyć kondycje??



Trening wytrzymałości, czyli co zrobić by zwiększyć kondycje??

 

Witaj,
      
      W tym poście postaram się pomóc przygotować trening który pozwoli Ci zwiększyć kondycje,
i co za tym idzie przebiegnięcie dłuższego odcinka w krótszym czasie. Przygotowujesz się do testów

sprawnościowych do policji, wojska, straży pożarnej??  To tylko kilka powodów, które mogłyby sprawić że chcesz dowiedzieć się więcej o treningu, który polepszy twoją sprawność.

 Na początku powinieneś zacząć od przebiegnięcia odcinka który zawsze sprawiał Ci największą trudność. Będziesz wiedział na jakim poziomie jest twoja kondycja, i po tygodniu sprawdzisz czy

pomogłem. Mogę zagwarantować że będziesz zadowolony z wyników:

1. Najważniejszym treningiem wytrzymałościowym są Interwały.
Możesz stosować je podczas biegu dalekodystansowego lub ustalając odcinki na podwórku w parku.

Interwały polegają na naprzemiennym sprincie i truchcie.

Ustaw dwa pachołki oddalone od siebie o 50 metrów. Nastaw minutnik na 10 minut. Zacznij od sprintu (Maksimum mocy) przebiegnij 50 metrów i wróć truchtem i tak całe 10 minut.

Gdy to okaże się zbyt proste przebiegnij sprintem 100 metrów i wróć 50 metrów truchtem.
Odpocznij 2 minuty i spróbuj jeszcze raz :).

2. Jeśli masz w okolicy jakąś górkę, nie za stromą możesz ją wykorzystać do następnego interwału
 a mianowicie podbiegi pod górę sprintem i zbiegi truchtem. 10 minut/ 2 minuty przerwy/ 10 minut

3. Weź rower i jedź w trasę która będzie miała zróżnicowanie terenu tzn. Prostą drogę, podjazdy, trasa leśna. Jedź używając 60-70 procent mocy.

4. Idź na basen i na saunę pomogą  Ci rozszerzyć płuca byś szybko nie złapał zadyszki.

5. Idź na siłownie i poćwicz nogi by wytrzymały długotrwały wysiłek i ręce by zwiększyć prędkość biegu.

Porada: Gdy biegniesz nie przestawaj ruszać rękami, ponieważ to one w dużej mierze narzucają tempo.